Пропускане към основното съдържание

Публикации

Авантюра ли е да си учен в България?

Интервю с доц. Стоян Везенков за nauka.bg .... "Има ли бъдеще науката в България и как го виждате Вие? Има бъдеще, но единственият шанс на българските учени е да създадат устойчиви и работещи контакти с водещи учени от чужбина. Причината за това е, че за да „пробие“, българският учен не трябва да изостава от съвременната технология на правене на наука. Големият проблем на българската наука е, от една страна че няма достъп за публикации в чужди издания, а от друга – че  всяко изследване е свързано с финансови средства. Българският учен не разполага с финансовия, технологичния, а понякога и мотивационен ресурс за осъществяване на изследванията си. В същото време българските учени имат доста плодотворни идеи и множество открития го доказват. За съжаление много открития стоят така – открити, публикувани, но неприложени в практиката. Науката тук има сериозен потенциал, но е необходимо да стане по-прагматична. Това означава, дори с малки стъпки, да започне диалог и сътрудниче

Как точно психиката и тялото се разболяват взаимно?

Открита лекция, която ще изнесе д-р Стоян Везенков на Фестивала "Свободата да бъдеш", който ще се проведе на 16 ноември 2019. Лекцията е часто от п рограмата на Фестивала, включваща 33 лекции, практики, семинари и дръм съркъл, които се провеждат в 4 зали в Интер Експо Център с общ капацитет 800 места. Как точно психиката и тялото се разболяват взаимно? На лекцията ще се запознаете с основите на психосоматичната медицина и съвременните невронаучни открития, които поставят проблема за "превъзходството" на психиката над тялото или обратно. Всички знаем, че 80% от заболяванията са психосоматични (хипертония, мигрена, астма, тревожни разстройства, панични и страхови разстройства, диабет, автоимунни заболявания), тоест тялото страда и боледува заради конкретна психична причина. Но кои са точните механизми на разболяване все още са гореща тема и в психологията, и в медицината. На лекцията ще бъдат приведени конкретни примери за доказана "връзка" между пси

Стоян Везенков в "На кафе" с Гала за същността и приложенията на биологичната обратна връзка (биофийдбек)

Какво ще видите в предаването? Какво е биологична обратна връзка? За какво се използва биологичната обратна връзка? Кои симптоми се повлияват успешно с биофийдбек? Демонстрация в студиото на биологичната обратна връзка (Гала с поставени сензори за биофийдбек) Успешни случаи от практиката на д-р Стоян Везенков, по телефона и зад камера За моделните системи за здраве  и още много други любопитни теми Част 1 Част 2 Част 3 Повече информация за дейността на д-р Стоян Везенков тук!

Знаят ли децата какви са рисковете в мрежата и как да се предпазят от тях?

В предаването „Знание.БГ“ от студиото в Благоевград вижте: Всяко второ дете има свой собствен смартфон и сърфира в интернет. Все повече учители се оплакват от деца със мобилни устройства в час, които развалят дисциплината. Знаят ли децата какви са рисковете в мрежата и как да се предпазят от тях? Обучени ли са учителите как да помагат на учениците, когато за тях има заплахи в интернет? Как да избегнем взаимния тормоз на съучениците в интернет? По темата разговор в студиото с д-р Стоян Везенков. Ще научим и мнението на учениците от Математическата гимназия в Благоевград. Ключови думи: интернет опасности, интернет заплахи, електронна зависимост, деца, родители, дигитално-медийна грамотност, педофилия, стоян везенков , георги апостолов, център за безопасен интернет

Разболява ли образователната система децата ни?

Разбира се, че ДА! Образователната система и методи, поведението на родители и учители, пряко влияят на здравето на детето, освен мръсния въздух, праха в класната стая, вредната храна и напитки около училището. Как обаче да индивидуализираме подходите си като родители и учители без да знаем нищо за детското тяло, реакции, капацитет на натоварване и способности за възстановяване и още по-лошо без въобще да си задаваме този въпрос?  Кои са най-важните условия на материалната и нематериална среда за здравословното функциониране на детето на първо място и после за едно приятно и ефективно възпитание и обучение у дома, в детската градина и в училище?  Първо и най-важно, н еобходими са комплексни знания за детето в развитие от всички, които се докосват по един или друг начин с него.  Ще трябва да засегнем една изключително болна тема, без да се прави задълбочен анализ, а именно състоянието на университетите, които подготвят педагогическите и здравни специалисти. Педагогика, психо